Adult

Nasi minyak che nom - Resepi Nasi Minyak Simple, Sedap Dan Mudah (Lengkap Dengan Daging Beriani)





Sebenarnya, tak perlu pun nasi minyak yang terlalu sudah untuk di masak.



Tumis bahan hiris nipis, daun pandan dan beras.





Mungkin susah nak dapatkan rempah bunga ros tu di kedai-kedai biasa.





Masukkan dhal yang dah empuk.

Bila kita makan yang enak enak seperti ini, seharusnya kita tak melupakan mereka yang kurang bernasib baik hingga ada yang kelaparan sehingga tinggal kulit dan tulang.



Boleh tambah gula dan garam secukup rasa.


Nasi Minyak dan Ayam Masak Merah Sangat Sedap (A Keeper Recipe)




Untuk elakkan dari rasa berlebihan dalam nasi yang telah siap dimasak.


Description: Bila dah masak biarkan kering sikit dan barulah masukkan pewarna.

Sexy:
Funny:
Views: 273 Date: 10.04.2022 Favorited: 12 favorites
Category: DEFAULT

User Comments 3

Post a comment

Tetapi hasil nya terutama sekali ayam tu memang sangat sedap, sebab lembut ada rasa berempah sikit hasil perapan yang cukup untuk memberikan rasa yang enak pada ayam.
ADVERTISEMENT Kalau rindu nak makan nasi minyak jom kami kongsikan resipi nasi minyak paling mudah anda boleh buat lengkap dengan ayam masak merah, acar nenas, dan kuah kacang dal.

Hot Categories

    ❸-10-10}
  • DEFAULT
  • {/RANDCONTEXT}
    ❸-10-10}
  • DEFAULT
  • {/RANDCONTEXT}

Latest Comments

    +70reps
    'Nasi Minyak' or oil rice is cooked with clarified butter and a mixture of five types of spices. Many recognized this fragrant rice from its significant shade of bright yellow. This rice is widely popular in Indonesia, Malaysia and also Singapore. 4.67 stars Nutrition per Serving Calories 727 kcal Carbs 121 g Fat 21 g Protein 15 g Robin Robin
    By: DivineJustice|||https://www.facebook.com/yozmit/videos/661959674591997/|||https://twitter.com/DivineJustice|||https://www.youtube.com/watch?v=gmczpa4pppY
    +147reps
    Resepi asal ayam kuzi ni daripada chef wan, tapi che nom ada olah sedikit je mengikut kesesuaian sendiri. Ianya sangat sedap, pekat dan harum, hasil dari gabungan rempah pelbagai bahanbahan. Ayam goreng berempah yang diperap bersama pelbagai jenis campuran rempahr, dipadankan nasi lemak kukus yg lembut dan fluffy.
    By: ethan_prime|||https://en-gb.facebook.com/public/Ethan-Prim|||https://twitter.com/ethan_prime|||https://www.youtube.com/playlist?list=PL33corwuOfJnFoUnby1HUSafmZtCxAY_R
    +299reps
    Pewarna kuning Minyak jagung 2 sudu besar minyak sapi Cara cara: Panaskan minyak jagung dan minyak sapi. Tumis bahan penumis dan bawang besar serta bawang putih sehingga wangi. Masukkan beras yang telah ditos dan digoreng seketika. Masukkan susu cair, garam dan sedikit pewarna. Akhir sekali tambahkan air secukupnya.
    By: Fainimal|||https://www.facebook.com/fainimal/|||https://twitter.com/fainimal|||https://www.reddit.com/user/Fainimal
    +289reps
    Resepi Asal Ayam Kuzi ni daripada Chef Wan, tapi Che Nom ada olah sedikit je mengikut kesesuaian sendiri. Ianya sangat sedap, pekat dan harum, hasil dari gab .
    By: FinnsHere|||https://www.facebook.com/kennet.nordling|||https://twitter.com/WheresFinnick_|||https://www.reddit.com/user/FinnsHere
    +332reps
    Hi semua, untuk kali ini Che nom sediakan nasi lemak bungkus sebab rindu nak balik kampung tapi tak boleh sebab PKPB. Jadi kenalah buat sendiri kat rumah. Kat kampung Che nom memang banyak dijual nasi lemak bungkus kecil-kecil untuk sarapan pagi. Memang best sangat. Makan pula dengan kopi O atau teh O, sedap tak terkata.
    By: Casualmojo|||https://www.facebook.com/CasualMojo/|||https://twitter.com/CasualMojoCo|||https://www.youtube.com/watch?v=hd3loTQx-HY
live.tonton.com.my - 2022
DISCLAIMER: All models on www.xxxcrowlimg.com adult site are 18 years or older. live.tonton.com.my has a zero-tolerance policy against ILLEGAL pornography. All galleries and links are provided by 3rd parties. We have no control over the content of these pages. We take no responsibility for the content on any website which we link to, please use your own discretion while surfing the porn links.
Contact us | Privacy Policy | 18 USC 2257 | DMCA