Adult

Resipi ketam masak lemak cili api - Resepi Ketam Masak Lemak Cili Api Mudah Dan Semestinya Sedap





Kuah yang ada pun dihirup, saja saya buat tak pedas sangat dan sesuai untuk santapan bebudak ni.



Sekarang kita tukar topik pula.

Kemudian masukkan serai dan daun kunyit dan tumis.


Resepi ketam masak lemak cili api yang sedap



Resepi Ketam Masak Lemak Cili Padi (Sedap Mengasyikkan!)


Boleh juga dicairkan kuah dengan sedikit air jika terlalu pekat.










Resepi Ketam Lemak Cili Api Tomato ( Lazat Tak Terperi)


Dan tak rasa hina atau kecil hati bila dicerca.




Description: Kacau perlahan dan biarkan mendidih, selepas itu masukkan garam serta serbuk perasa.

Sexy:
Funny:
Views: 6303 Date: 22.04.2022 Favorited: 7 favorites
Category: DEFAULT

User Comments 3

Post a comment

Menu sampingan Sambil masak ketam boleh dah goreng ikan, sambil-sambil nak tunggu ikan garing jelingla sikit si ketam yang tengah mendidih tu.
Buang hujung sepit yang tajam dan juga duri yang ada pada sepit.

Hot Categories

    โธ-10-10}
  • DEFAULT
  • {/RANDCONTEXT}
    โธ-10-10}
  • DEFAULT
  • {/RANDCONTEXT}

Latest Comments

    +376reps
    Resipi Ketam Masak Lemak Cili Api Yang Buat โ€˜Kecurโ€™ Air Liur, Mudah & Sedap Untuk Dicuba! Bahan-bahan kisar: Bawang Besar 2; Biji Bawang Puteh 2 Ulas; Belacan (sebesar ibu jari) Kunyit Hidup; Sedikit Cili Hidup atau Cili Padi (mengikut selera masing masing) Bahan lain: Serai Sebatang; Daun Kunyit sehelai; Santan Kotak Kecil; Garam secukup rasa; 3 Cawan Air; Ketam
    By: darealmarcus|||https://www.facebook.com/darealmarcus.matlhokweng.1|||https://twitter.com/DaRealMarcus_|||https://www.youtube.com/watch?v=z0B2_NayYj0
    +49reps
    Resepi ikut selera masing-masing ye. Ade orang suka masak kuah dulu, dah mendidih baru masuk ketam. Tapi macam biasa, den suka kecutkan ketam dengan cili tambah kunyit dulu bagi meresap rasa. Lepas tu baru masukkan santan. Ikut keselesaan masing-masing lah ye, takde yg betul atau salah dalam memasak ni.
    By: couchpuppy|||https://www.facebook.com/SweetAppleBlossomFarm/posts|||https://twitter.com/godsdraconus|||https://www.youtube.com/channel/UCoKBxyrR3uuU2S1d95dQhow
    +183reps
    Semua ikan, udang, ketam semuanya segar bugar. Duit RM200 bertukar tangan dengan cepat. Satu yang kurang dengan Kota Damansara adalah ketiadaan pasar basah. Terpaksa membeli makanan basah di kedai runcit kepunyaan orang Acheh. Orang Acheh you. Jadi tauke di tanahair kita. Hari ini saya nak kongsikan resepi Masak Lemak Ketam.
    By: Elnin|||https://www.facebook.com/Ina-Elnain-Eltern-Coaching-1480483972086961/posts/|||https://twitter.com/leninology|||https://www.ebay.de/b/Elgin-Taschenuhren/3937/bn_2671391
    +275reps
    Saya teringat yang sekarang ini tengah bulan penuh atau bulan mengambang. Jadi ketam akan berisi padat. Sempat lagi pesan supaya hanya membeli ketam betina. Ketam betina mempunyai bentuk seperti tiga segi bawah perut yang agak lebar. Jom layan resepi Masak Lemak Ketam saya pada hari ini. Masak Lemak mesti berkuah pekat, barulah sedap.
    By: CommandoYi|||https://www.facebook.com/rankupgg/posts|||https://twitter.com/Sndmann|||https://www.reddit.com/user/CommandoYi
    +248reps
    Masukkan bahan yang ditumbuk dengan sedikit air bersama asam keping & serai. Masak sekejap sehingga kering air. Masukkan ketam dan tambah sedikit air. Biarkan sampai mendidih. Kecilkan api. Masukkan santan & nanas. Biarkan sampai mendidih. Masukkan garam secukup rasa. Tutup api, letakkan tomato & taburkan sedikit daun kunyit.
    By: daddyfatsac|||https://www.facebook.com/matt.haviland.921|||https://twitter.com/daddyfatsac|||https://www.youtube.com/channel/UCUGPbqR6ncwzuCMazBZcqUg
live.tonton.com.my - 2022
DISCLAIMER: All models on www.xxxcrowlimg.com adult site are 18 years or older. live.tonton.com.my has a zero-tolerance policy against ILLEGAL pornography. All galleries and links are provided by 3rd parties. We have no control over the content of these pages. We take no responsibility for the content on any website which we link to, please use your own discretion while surfing the porn links.
Contact us | Privacy Policy | 18 USC 2257 | DMCA